slide 7

RAPORTARE SI SUPORT DECIZIONAL

INTRO

Disponibilitatea, relevanta si acuratetea informatiilor colectate si consolidate din multiple surse de date specifice proceselor de HR creaza premisele pentru decizii corecte, in cunostinta de cauza (ex.: istoric evolutie salarii, rezultate evaluare, rapoarte absenteism, interviuri la plecarea din companie, nr de angajati activi, cost total mediu per angajat direct productiv etc). Structura si continutul propriu-zis al rapoartelor, timing-ul si frecventa procesului de raportare influenteaza in mod direct timpul de reactie si pot face diferenta intre organizatiile proactive si cele reactive.

EXPERIENTA PRACTICA

Concluzia la care am ajuns, bazat pe experienta practica, este ca, indiferent de complexitatea sistemelor informatice implementate, un sistem de raportare performant presupune realizarea unui cadru de raportare relevant pentru business care sa faciliteze intelegerea corelatiilor intre diferitele tipuri de informatii disponibile. In situatia in care cadrul de raportare este dat (fenomen intalnit adesea in special in cazul companiilor multinationale care raporteaza centralizat), provocarea devine consolidarea datelor multisistem in timp util, astfel incat rezultatele sa poata fi analizate si ajustate in timp real.

SOLUTIA BENEFIQ IN PRACTICA

  • Evaluam si documentam necesarul de raportare (corelat direct cu provocarile strategice prioritare si cu cerintele interne)
  • Organizam sesiuni de lucru pentru intelegerea detaliata a parametrilor in functie de care se iau deciziile
  • Documentam arhitectura sistemului de raportare (surse date, timing, structura recomandata etc.)
  • Evaluam capabilitatile sistemelor interne
  • Dezvoltam si implementam rapoarte custom pentru eficientizarea proceselor de consolidare si prelucrare a datelor