slide 3

MOTIVAREA SI SATISFACTIA ANGAJATILOR

INTRO

Adevarul este ca motivarea angajatilor devine o prioritate/ preocupare cand lucrurile nu merg bine: nivelul de productivitate este scazut, target-urile nu sunt atinse si nu exista nici o „justificare de natura tehnica”.

Angajatorii considera adesea ca angajatii au competenta si abilitatea de automotivare extrem de dezvoltate si ca reusesc sa coreleze singuri capabilitatile proprii cu cerintele business-ului. In cele mai multe cazuri aceasta premisa este fundamental gresita si, in consecinta, nivelul de performanta devine impredictibil.

EXPERIENTA PRACTICA

Chiar daca programele de motivare vizeaza in principal cresterea nivelului de satisfactie, fundamental, toate aceste initiative au ca obiectiv strategic cresterea nivelului de performanta. Pornind de la principii de baza tip „omul potrivit la locul potrivit in momentul potrivit” realizam o diagnoza initiala prin intermediul careia identificam rolurile si procesele cheie pentru performanta generala. Ulterior, printr-o suita de instrumente atent selectate (workshopuri, interviuri, survey-uri etc) influentam contextual acei factori care contribuie la performanta superioara.

SOLUTIA BENEFIQ IN PRACTICA

  • Adresam intrebarile relevante (in lipsa raspunsurilor consolidate organizam initiative de colectare a informatiilor pentru fundamentarea acestor raspunsuri)
  • Organizam si rulam diferite initiative de colectare feedback (survey-uri, interviuri, workshop-uri etc.)
  • Facem recomandari cu privire la procesele ce necesita ajustare (Ex. recrutare, formare, evaluare etc.)
  • Ne implicam activ in initiativele cu impact strategic, prioritizand in functie de potentialul de influenta al acestora
  • Adaptam definitia satisfactiei raportandu-ne la profilele top-performerilor din organizatie

Oferim suport pentru derularea de proiecte complementare:

  • (Re)formularea strategiei de recrutare (in situatia in care rezultatele analizei arata ca profilul noilor angajati trebuie sa fie altul decat cel considerat initial ca relevant)
  • Concepem si livram programe pentru middle manageri (in situatia in care diagnoza initiala indica faptul ca demotivarea este influentata major de stilul de management)
  • (Re)structuram politicile de recompensare (in cazul in care identificam o lipsa de corelatie intre interesele si prioritatile angajatilor si beneficiile efective incluse in politica)
  • Organizam centre de evaluare pentru identificarea angajatilor cu potential de promovare (in situatia in care analizele evidentiaza fenomene tip plafonare etc.)