slide 2

FLUCTUATIA/ RETENTIA ANGAJATILOR

INTRO

Exista un numar mare de factori care pot genera probleme majore de retentie a personalului dar urmatoarele trei sunt unele dintre cele mai frecvente cauze:

  • Calitatea interactiunii manager – subaltern („Angajatii nu parasesc organizatii ci manageri)
  • Calitatea procesului de recrutare/selectie/ promovare (deseori angajatii „arata” minunat in CV dar personalitatea lor nu este compatibila cu cultura organizationala)
  • Lipsa de corelatie intre asteptarile angajatilor si realitatea de zi cu zi (lipsa de eficienta a proceselor de comunicare si/ sau a sistemelor de evaluare si recompensare a performantei)

EXPERIENTA PRACTICA

Stim din experienta practica faptul ca strategia de retentie este un job cu norma intreaga. Un proces eficient incepe chiar inainte de prima zi de activitate si necesita calibrare constanta, in diferite momente cheie.
Retentia trebuie sa fie o responsabilitatea asumata de fiecare manager.
Formula retentiei nu este deloc simpla:
Retentie = f(Managementul asteptarilor, Compensatia, Dezvoltarea profesionala, Recunoasterea, Feedback-ul, Cultura organizationala)

De cele mai multe ori factorii de influenta sunt adresati inconsecvent si aproape niciodata simultan si coerent.

SOLUTIA BENEFIQ IN PRACTICA

Analizam in detaliu cele trei fenomene prezentate mai sus si, in functie de rezultatele procesului de analiza, propunem un program 100% customizat care poate include:

  • Planificarea si organizarea unui calendar de evenimente (mix de evenimente tip team-building si sedinte/ workshopuri)
  • Lansarea de initiative interne prin intermediul carora angajatii sunt incurajati sa se implice activi in alte tipuri de proiecte
  • (Re)structurarea politicii de comp & ben si a politicii de recunoastere a performantei
  • (Re)structurarea comunicarii interne
  • Conceperea si lansarea de programe de identificare si educare a talentelor