slide 6

MANAGEMENTUL RISCULUI IN PROCESELE HR

INTRO

Desi permanent preocupate de respectarea cerintelor legale si de minimizarea posibilei expuneri, cele mai multe departamente de HR nu reusesc sa integreze controlul riscurilor in procesele de zi cu zi. Desfasurandu-si activitatea cu presiunea constanta a termenelor stranse, majoritatea functiilor sunt subdimensionate sau suprasolicitate, cel putin in anumite perioade din luna sau din an. Acesta realitate operationala conduce adesea la erori involuntare, unele chiar repetate (ex: erori de calcul in prelucrarea datelor de import, exceptii lunare care raman neprocesate etc.). Chiar daca un anumit procent de greseli poate fi considerat normal, in special in cazul proceselor complexe, cele mai multe pot fi evitate.

EXPERIENTA PRACTICA

Dezvoltarea mentalitatii „Zero erori” trebuie sa fie o prioritate in agenda oricarui departament de HR. Am gestionat procesele lunare pentru peste 150 de companii; ne-am asumat contractual responsabilitatea prevenirii si solutionarii diferitelor tipuri de erori; in consecinta, am descoperit, prin propria experienta, beneficiul real al unei politici de control coerente. Intelegem in profunzime si in detaliu toate tipurile de posibile erori. Suntem familiarizati cu multitudinea de posibile explicatii si justificari si totusi ramanem fideli obiectivului de 100% acuratete. Am dezvoltat o metodologie proprie de lucru pornind de la cele doua principale surse de erori: lipsa de cunostinte si lipsa de puncte de control.

SOLUTIA BENEFIQ IN PRACTICA

Implementam politici de control si preventie pentru procesele de HR specifice companiilor de orice dimensiune.

  • Realizam un audit initial pentru identificarea vulnerabilitatilor si oportunitatilor de imbunatatire
  • Evaluam politicile interne, instrumentele de lucru, procesele si procedurile si intocmim un raport detaliat care include recomandari specifice si propuneri de actiuni concrete
  • Propunem si implementam rapoarte de verificare customizate – bazat pe etapele de lucru propriu-zise
  • Dezvoltam documentatia interna si manualul de bune practici in HR
  • Proceduram activitatea de verificare (inclusiv alocarea rolurilor)
  • Organizam si sustinem workshop-uri cu tematica relevanta (ex: reducerea presiunii operationale prin implementarea unor sisteme de preventie si control)
  • Sustinem specialistii prin sesiuni individuale dedicate in cadrul carora, impreuna cu acestia, identificam solutii pentru evitarea erorilor si cresterea productivitatii